söndag 2 mars 2014

Tvära kast

Det har kommit ut en tredje Bridget Jones-bok, och innan jag läser den tänkte jag återläsa de första två. Del ett läste jag ut häromdagen och började direkt efter att läsa Sjukdomen av Birgitta Trotzig som jag ska läsa till min bokcirkel.

Snacka om tvära kast!

Från lättsmällt, kaloriräknande och kärlek till misär och ångest. Jag har bara läst ca 50 sidor men jag är övertygad om att det inte kommer sluta lyckligt. Jag måste nog väga upp läsningen av Sjukdomen med något lite glättigare, kanske På spaning med Bridget Jones. Eller ska jag grotta in mig i misären helt och försöka få det överstökat? Vad tycker du?

2 kommentarer:

  1. Mer Bridget! Alltid mer Bridget! Jag gillade den senaste, hoppas du gör det med :-)

    SvaraRadera
  2. Vad bra! Det kan ju bli lite si och så med en uppföljare som kommer efter, vad? 20 år? Men jag ser fram emot att läsa den. Jag har märkt att stämningen i boken man håller på med kan spilla över in i det riktiga livet också, så jag kanske ska ta efter dig och läsa mer glada böcker!

    SvaraRadera