söndag 2 december 2012

Downton-chocken!

Vad säger ni om gårdagens Downton Abbey?

Det var denna händelse som jag råkade få veta för flera veckor sedan. Kan ni förstå hur jag kände mig!? Sybil är ju min absoluta favoritkaraktär i serien!
Men eftersom jag visste vad som skulle komma kunde jag förbereda mig genom att göra mitt hjärta till sten så att jag slapp sitta och hulka mig för mycket. Det var kanske tur att jag visste om det. Jag vet inte hur jag skulle ha reagerat om det hela kom som en chock för mig.

http://www.fanpop.com/clubs/downton-abbey/images/15932711/title/sybil-photo

En glädjande nyhet för alla Downton-fans är att det blir en fjärde säsong av Downton Abbey! 8 avsnitt + en julspecial med premiär i Storbritannien hösten 2013. Men frågan är om jag vill fortsätta se utan Sybil. Jag ska sörja lite först...

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att Downton Abbey tyvärr har börjat spåra ur denna säsong. :( Är besviken över att avsnitten inte håller samma höga klass längre, utan det känns mer åt det överdramatiserade/taffliga hållet. Så jag blev inte så chockad över Sybil. Det händer ju minst en superchockerande grej i varje avsnitt som gör en avtrubbad. Men det kanske är svårt att komma på nya grejer utan att kunna förflytta karaktärerna till en annan miljö. Jag hoppas att Edith får lite space nu. Gillar att hon är lite komplex till karaktären och inte så perfekt som sina systrar. Synd att hon inte gifte sig med Strallan. :(

    SvaraRadera
  2. Jag grät ögonen ur mig när jag såg avsnittet för några veckor sedan. Har sett alla utom sista avsnittet och det lugnar ner sig. Får också fixa en ny favorit dock efter att Sybil försvann.

    SvaraRadera
  3. Ja, jag hoppades faktiskt på att det inte skulle bli en fjärde säsong. Bättre att det slutar innan det blir dåligt. Sybil hade ju ändå inte fått vara med så mycket på senaste tiden. Jättesynd tycker jag, för det hade varit intressant att följa henne och Tom mer.

    SvaraRadera