torsdag 4 oktober 2012

Världens sämsta bokblogg

Jag är nog en av de sämre bokbloggarna som finns.
Anledningar:

  • Jag gick inte på Bokmässan fast den är i samma stad som jag bor i + kan få inträdet betalt av mitt jobb
  • Jag har inte bloggat på ca 2 veckor
  • I september skrev jag 4 st blogginlägg och i augusti 1 st
  • I augusti läste jag ut 1 st bok
  • I september läste jag ut 1 st bok
Vad har hänt med mig, undrar jag...
Och jag tror att jag vet. 
1. Stress
2. Teknik

Stress
Min syster gifte sig i helgen och jag skulle vara värd på festen, så från slutet av sommaren tills nu har jag haft bröllopsplanering i tankarna. Detta tillsammans med allt vad det innebär med terminsuppstart och att för första gången vara kontaktlärare till en egen klass så har jag varit lite för stressad och trött för att känna att jag hinner läsa så mycket som jag vill (än mindre blogga). (Bröllopet var alltså samma helg som Bokmässan... därav min prioritering som jag inte ångrar ett endaste dugg!)

Teknik
I juni fick jag en iPad från jobbet som jag skulle "lära känna" över sommaren för att kunna vara med och dra igång ett IKT-projekt på jobbet. Tyvärr har jag lagt tid på denna lilla platta manick som jag annars hade lagt på läsande. Dessutom skaffade jag mig en smartphone för en månad sedan...

Skärpning, Mia! Läsa är ju roligare än att leka med en sån där töntig liten fyrkant!

Jag tror och hoppas att det ska bli bättring nu. Jag har ju nämligen en bokklubb snart. Och jag ska läsa ut Hobbiten innan 12 december. Och jag ska läsa ut Bibeln innan jag fyller 30 (8 månader kvar). Och jag ska läsa 9 hyllvärmare innan nästa år. Och Och Och...

Därför säger jag nu Godnatt till datorn och lägger mig för att läsa Kolka (Bengt Ohlsson) innan jag somnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar