lördag 14 januari 2012

Dagens dilemma

Läsa Det bästa av allt som ska bokcirklas på tisdag, eller läsa filmfestivalskatalogen, det är frågan. Hur ska jag hinna med allt?
En annan fråga är hur många filmer jag kommer hinna/orka se nu när jag jobbar heltid. Efter ett par års erfarenhet av Göteborgs filmfestival kombinerat med vetskap om min nuvarande energinivå så låter 9 filmer rimligt. 2 filmer varje lördag och söndag + en film efter jobbet någon dag. Vi får se vad jag hittar i utbudet. Jag har cirka 50 sidor kvar att plöja.

Jag vet att jag innan jul utlovade "hänt i veckan" fr.o.m. v. 1, men så blev det inte. Och det kommer inte bli en imorgon heller. Jag har beslutat att inte vara så petig när det gäller just den där hänt i veckan-grejen. Jag kanske återkommer till den i någon form. Men just nu måste jag ägna mig åt andra saker.

Till dem som inte vet än: Göteborgs filmfestival är 27 jan - 6 feb 

3 kommentarer:

  1. Bra program i år med tycker jag! Samma problem varje år, och realistiskt hinner jag inte med mer än 5-6 stycken... :(

    SvaraRadera
  2. ja, det kommer nog bli något sånt för mig med. Annat var det när man pluggade... då kunde man lätt hinna med drygt 10 filmer. Då var problemet istället att man inte hade råd med mer...

    SvaraRadera
  3. Vilka filmer ska du se, Maria!? *nyfiken* /Chris

    SvaraRadera