fredag 16 december 2011

16 dec

Till alla som gillar populärkultur, eller bara tecknad film

Ja, jag vet. Jag har tipsat om DVD-boxar ett par gånger. Men det är ju faktiskt en sån himla bra julklapp!
I Shrek-boxen ryms 4 filmer varav minst 2 är grymt bra (De andra två har jag ej sett och kan ej uttala mig om). Filmerna heter Shrek, Shrek 2, Shrek den tredje och Shrek - Nu och för alltid.
Filmerna är fulla av referenser till andra populärkulturella filmer från olika årtionden vilket gör att Shrek passar både barn, ungdomar och vuxna. Och det är grym musik och en skådespelarstab som inte är fy skam (Cameron Diaz, Eddie Murphy, Mike Myers, Antonio Banderas, Julie Andrews m.fl.).
Nöje för hela familjen alltså!
Detta inlägg ingår i min julklappstipsadventskalender

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar