torsdag 8 september 2011

Scream Awards: Black Swan or Harry Potter?

Scream Awards är en gala som delar ut pris till filmer inom genrerna fantasy, horror och sci-fi.
De delar inte bara ut priser i de klassiska kategorierna Bästa film, Bästa kvinnliga skådespelare osv. utan också i lite mer udda kategorier. Eller vad sägs om Most Memorable Mutilation! (mest minnesvärda stympning)
Min röst föll på Transformed into Swan från Black Swan. Övriga nominerade i kategorin var The Reverse Bear-Trap från Saw 3D, Head Covered in Molten Gold från Game of Thrones och två nomineringar från Piranha 3D: Scalped Alive by Motorboat och Penis Bitten off, then Vomited up by Piranha. Ja, de har då fantasi de där manusförfattarna... 

Black Swan är nominerad i flera kategorier, bl.a. Best Fantasy Movie. Oavsett hur bra filmen är så kunde jag inte riktigt rösta på den i denna kategori. För det är ju inte en fantasyfilm! Eller vad säger ni? Typiskt exempel på psykologisk thriller, tycker jag. Det fick bli Harry Potter som bästa fantasy istället. 

Jag röstade inte i alla kategorier, för det var inte så många av filmerna som jag hade sett. Jag har ju inte ens sett X-men: First Class, trots att den står på min "väntar på-lista". 

Scream Awards äger rum 18 oktober. Gå in och rösta!

Ett klipp från förra årets Scream Awards:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar