lördag 10 september 2011

I Love Film!

Jag har precis gått med i LoveFilm. Om du har missat vad det är så ska jag berätta nu: Man hyr film över nätet och får hem dem i brevlådan. Man kan göra listor på vilka filmer man ser, så direkt man har skickat tillbaka en film så får man en ny från listan. Det som också är bättre med LoveFilm jämfört med t.ex. Hemmakväll eller andra fysiska filmuthyrare, är att de har mycket gammal film också. Annars brukar det vara lite svårt att hyra filmer som är mer än 3 år gamla. Det är också lite spännande att man inte alltid vet vilken film som kommer skickas härnäst. Det är bra för en sån som jag som har svårt för att ta svåra beslut, som t.ex. vilken film jag ska se.

Jag hade ett gratis provabbonemang på LoveFilm för flera år sedan, men sen fortsatte jag inte eftersom jag var fattig student. Men nu kom jag på att jag jobbar och kan betala för att få film. Det var dessutom så länge sedan jag senast var registrerad, så jag kunde få ett 2-veckors gratis provabbonemang igen.

Jag har lagt upp 26 filmer på min lista. Längst upp på listan står nu De förlorade barnens stad, Magnolia och Red Riding Hood.
Men jag behöver mer tips på vilka filmer jag ska se.
Vad finns det för gamla/halvgamla filmer som jag inte får missa?

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen en fantastisk tjänst, slipper man stå i videobutiken och vela. Problemet är just de där halvnya/gamla filmerna som jag aldrig hinner se...har nog 160 titlar på listan, men det inkluderar även en del tv-serier! Från förra året gillade jag An education, Nowhere boy, Soul Kitchen och så en all time high - The station agent!

    SvaraRadera
  2. Låter som en intressant tjänst. Skönt att slippa ta sig till videobutiken. Det finns ju inget tradigare än att lämna tillbaka filmer t.ex...

    Nya/halvnya filmer som jag gillade mycket är bl.a. An Education, Welcome to the Rileys, Never let me go, Cracks, Hereafter och En sydfransk affär. :)

    SvaraRadera