måndag 15 augusti 2011

Kalastips

Imorgon börjar Göteborgs Kulturkalas.
Det bästa med kalaset är att man kan se film gratis. Bio Roy bjuder på förhandsvisningar och på Kronhusgården visas gamla och rätt så nya filmer utomhus. Allt gratis, som sagt, men till visningarna på Bio Roy är platserna begränsade. Biljetter hämtas kl 16.00 samma dag. Till utomhusbion behövs inga biljetter, men man kan ta med sig en egen stol om man vill. Filt och tetermos kan ju också vara nice. Eller kanske regnjacka.

Här hittas schemat för Bio Roy och Kronhusgården.

Om du vill se Woddy Allens nya film Midnight in Paris som har förhandspremiär imorgon kl 17.00 så råder jag dig att vara ute i mycket god tid. När Almodóvars Att återvända hade förhandsvisning var kön ner till Evas Paley 45 minuter innan biljetterna släpptes (Jag lyckades inte få biljett då), och jag kan tänka mig att det blir något liknande, om inte ännu värre, nu. Jag jobbar till 16.30, så det är ingen idé för mig att ens försöka. Men jag hoppas få biljett till förhandspremiären av Jane Eyre. Om jag orkar se 3 filmer samma dag ser jag kanske Crazy Stupid Love och District 9 också. Jag kanske ser Melancholia igen om det är bra väder. Om du inte har sett den än rekommenderar jag att du gör det nu. Det kan nog bli coolt att se den på stor utomhusduk.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar