onsdag 17 augusti 2011

Ensam hemma 2: Vilse i Göteborg

Markus åker på turné imorgon. Den första av höstens tre vändor till Tyskland och Holland. Av de närmaste 46 dagarna kommer han vara hemma 16.
Så vad ska jag då pyssla med när jag är ensam hemma nästan varje dag?
Det är ju inte så att jag saknar projekt. Jag kan t.ex:
  • Läsa böcker
  • Se på film
  • Blogga
  • Göra jättemånga lunchlådor
  • Sticka
  • Träna
  • Organisera mitt skrivbord
  • Organisera min garderob
  • Sätta in foton i album (fysiska alltså, sånna där 80-talsgrejer ni vet)
  • Fylla frysen med hembakta kanelbullar (nej vänta, det har ju Markus redan gjort)

Det är nästan så att det ska bli spännande med all denna egen-tid. Tänk vad mycket jag kan hinna med, även om jag tror att jag kanske bara kommer ägna mig åt de tre första punkterna. 
Den stora utmaningen blir att låta bli att ägna mig åt följande saker:
  • Spela Zynga-spel
  • Spela Angry Birds
  • Se på TV till klockan 2 på natten
  • Äta mackor till middag
  • Äta upp alla kanelbullarna
Men jag tror att nu när jag har fått ner mina no-no:s på pränt så kanske det är lättare att hålla sig ifrån dem. Och om det skulle komma en inbrottstjuv när jag är ensam kan jag ju alltid gillra ett par fällor.

1 kommentar:

  1. haha mia, du låter ju som en riktig ungdomling som bara sitter framför tv:n och käkar snask!
    /&malin

    SvaraRadera