lördag 9 juli 2011

Jag läser - alltså finns jag

Jag har börjat mitt sommarjobb på Din Bok den här veckan, och jag hittade en sån fin liten sak till mig själv häromdan.
En liten söt, blå läsdagbok som heter något så fint som Jag läser - alltså finns jag. Jag kunde inte motstå.
Den har olika rubriker. Allra flest sidor är förstås Böcker jag har läst, men sen finns det också sidor för Böcker jag vill läsa, Böcker jag tänker läsa igen, De sämsta böcker jag läst, Böcker jag borde läsa, Några böcker jag tar med mig till en öde ö, Böcker jag gärna läser högt, Böcker jag önskar att jag hade skrivit själv och Mina favoritcitat. 
Dessutom bryter det av med ett par fina citat emellanåt.
klicka på bilden för att se den i
större format

Jag gillar rubrikerna. En del av dem hade jag inte själv kunnat komma på, men de känns helt klockrena när man ser dem. Jag gillar också att det är skillnad på Böcker jag vill läsa och Böcker jag borde läsa. Jag har oftast bundat ihop dessa kategorier i min hjärna till Böcker jag ska läsa. Men visst är det stor skillnad på vill och borde!

Läsdagboken är utgiven på Brombergs förlag och kostar endast 39 kr på Din Bok. Just nu finns den inte inne eftersom jag köpte den sista, men ring/kom in och beställ den så tar vi in den igen. (jag tänker naturligtvis inte tipsa om andra sätt att få tag på den)

Använder du dig av läsdagbok? Vilka rubriker skulle du vilja ha?

1 kommentar:

  1. Vi lyssnar på en bok nu när vi åker bil i sommar. Räknas talböcker!? Nu spelar vi Mikael Niemis "Mannen som dog som en lax". Men vi har också lyssnat på boken om Arn och Jonas Gardells "Om Jesus" när vi bilsemestrat. Men vad lämpar det sig att lyssna på när man kör bil!? Jag sitter ju inte bakom ratten, men jag kan tänka mig att en allt för spännande bok inte är bra... Så en rubrik skulle kunna vara "böcker jag vill lyssna på bakom ratten". :) /chris

    SvaraRadera