lördag 23 april 2011

Tåglektyr

Nu är det snart dags för mig att tillbringa en massa härliga timmar på tåget igen. 
Först 11,5 timmar på nattåget från Boden. Sedan 2 timmars väntan i sthlm. Slutligen 3 timmar på X2000 till gbg. Mycket tid till läsning!

mina böcker ligger och solar i gräset som nyss har vaknat upp från
sin snöbeklädda vintersömn.

Med i väskan har jag:

Karin Boye - Kris: Denna bok lånade jag på biblan precis innan jag åkte upp och har precis hunnit börja läsa den.

Helen Fielding - På spaning med Bridget Jones: Jag läste den för länge sen och hittade 2 stycken exemplar av den i bokhyllan här. Eftersom det stod mitt namn i den ena tar jag med mig den. Kanske känner jag för att läsa den igen nångång. Fast första boken är så klart mycket bättre...

Jan Fridegård - Trägudars land: Den här köpte jag för 5 kr på Pingstkyrkans Second-hand. Det är tydligen en sån man ska ha läst och som många verkar gilla. Den läses en del på högstadiet har jag förstått. Jag hade dock inte hört talas om den innan jag började lärarutbildningen. Nån som läst den?

Eyvind Johnson - Nu var det 1914: Bodens egen nobelpristagare. Det här är första delen i Romanen om Olof. Jag hittade boken i mammas bokhylla och bestämde mig för att låna med den. Jag har bara läst Strändernas svall av Eyvind Johnson innan och jag ser fram emot att läsa Nu var det 1914 eftersom den har lite mer anknytning till mina barndomstrakter. Det får nog faktiskt bli den jag tar upp ur väskan när Kris är utläst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar